babbalalla

Shakerkort...

Publicerad 2009-01-12 15:30:44 i ,

Årets första bloggutmaning på KiF finns nu på bloggen. Denna vecka utmanas du att göra ett shakerkort, du kan hitta en beskrivning om hur du gör via blogginlägget på KiF.

Så här blev mitt kort:



Jag använde mig av en fjärdedel av Primas papper (Paintable 5) och färglade delar av det med vattenfärg. Sen skar jag ut "innehållet" i ramen och fyllde en påse med röda pärlor. På insidan av kortet fäste jag ett papper (det som syns genom ramen).
Eftersom jag ännu inte vet i vilket sammanhang jag kommer använda kortet till - kanske kommer jag att stämpla på pappret inne i kortet?  Antingen med namn eller antal år eller någon blomma som kommer synas under pärlorna...
 
På torsdag kommer det komma en utmaning på Kort i Fokus forum - så om du inte är medlem där än, gå in och regga dig så du inte missar den utmaningen! :) Så på torsdag eller fredag kommer jag uppdatera mig blogg igen!

Tills dess - so long!


Kommentarer

Postat av: Lene

Publicerad 2009-01-13 21:49:46

Så underbart ett kort!

Tack för visiten hos mig!

Tänk inte på att du måste tittat in, jag blir glad när du gör det!

Jag gillar att ta en sväng inom hos dig!

Kramizar Lene

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela