babbalalla

CC på Hobbyhuset - del 3 LO´s

Publicerad 2008-03-08 13:40:19 i LO,

Förra helgen var det som sagt CC på hobbyhuset och då provade jag på att göra några LOs oxå, i storleken 20*20cm. Vet inte om jag kan det där med att göra LOs, men jag kanske lär mig så småningom...

LOskiss gjord av Katja på Katscrap:

 
Regler:
Inspireras av min skiss och skapa en lo utifrån den. Det är fri tolkning och du får vända och vrida, lägga till och dra ifrån som det passar dig.
Krav: Journaling...om än bara lite så vill jag att du skriver lite om l:on förutom rubriken.
Hjärta står för valfri dekoration.

Min tolkning:

371174-150

Pappret med hjärtanen är svartvit från början och jag har färglagt det med promarkers, hjärtat vid texten samt "klamrarna" är chipboards som jag även den har färglagt med promarker... Fotot är på mig och min käre make, men kortet är riktigt gammalt... Säkert 8 år eller nåt! ;)


Scraptävling - Blomsterhav

Regler: Gör en pappersLO där du dekorerar med så många blommor du bara kan. Bara ös på blommor, ju fler desto bättre

Ska det vara, så ska det:
371174-171


Kortet går att vika undan åt höger, så på den oranga lappen "fotomattan" finns lite dold journaling...

SKISSTÄVLING SCRAP

skiss gjord av Fröken_svår



Regler:
Skapa en LO i papper som endast är monokromatisk. Alltså färgerna ska vara i samma färgskala och
dominera på layouten. Det är tillåtet att vrida och vända på skissen men det ska synas att du utgått från den.

Så här blev min tolkning, jag vände på den lite:

371174-170

Färgerna är inte helt riktigt som de är i verkligheten, men det har inte blivit av att jag tagit några nya foto på de... Så håll tll godo! :P

Kommentarer

Postat av: maxell

Publicerad 2008-03-21 18:56:56

ÅÅh skissLOn. Med det färglagda pappret. Fotot! Å de där pluttarna som sitter runt "halvcirkeln". Skitsnyggt. Just pluttarna noterar jag i mitt mentala minne.

Vilken härlig monokromatisk LO. Ett rätt så ovanligt färgval som är totalt klockrent.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela