babbalalla

ATC med KiF

Publicerad 2008-06-07 21:07:11 i ,

Fredagens utmaning på KiF är att göra ett ATC-kort och denna texten är hämtad från KiF:

"ATC står för Artist Trading Cards och är ett litet enkelsidigt kort i samlarkortsstorlek (som Pokemonkort tex) som man byter med varandra. Det finns egentligen bara två tvingande regler när det gäller ATC'er - de måste vara 2,5 x 3,5tum (dvs 64 x 89 mm) och de får bara bytas eller ges bort, aldrig säljas. Sedan är det fritt fram att dekorera på valfritt sätt. Det finns ATCer som är stämplade, helt papperspysslade, broderade, pärlade, sydda osv, det är bara fantasin som sätter gränser! Gör en sökning på tex Google efter ATC så får ni se vilken mångfald det finns..."

Min tolkning av temat blev så här:

None

Vad kan vara mer sommar än JORDGUBBAR?? Mumsfilibabba!! Kan varieras och användas till så mycket; glass, mjölk, grädde, tårta, sallad, paj osv...
Motivet är färglagt mha ProMarkers och texten har jag skrivit själv då jag ej hade en passande textstämpel. Då detta är mitt första ATC-kort visste jag inte vad jag skulle hitta på, men jag plockade fram några pärlor och gjorde "smultronstrån" också med hjälp av guldtråd och röda pärlor! Trevlig sommar!!

Kommentarer

Postat av: TinaStina

Publicerad 2008-06-07 21:25:17

ATC var helt nytt för mig, men det verkar ju vara ett kul format! Och så snyggt ditt bidrag blev. Mer svenskt än så blir nog svårt att hitta. Jordgubbar och smultronstrån, härligt!



Kram!

Postat av: Lotta/ FruH

Publicerad 2008-06-09 11:49:46

Vad fräscht med jordgubben och pärlorna och härligt

somrigt!

Kram,

Lotta/ FruH

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela