babbalalla

CC - No 5

Publicerad 2008-01-20 14:00:33 i Carding,

Efter att jag kladdat med färg på LOn (CC - No 3) så kunde jag inte sluta... Så när det var dags att göra ett bidrag till tävling no 5 så hade man två konstverk att välja på, en målning av Claude Monet eller en målning av Vasily Kandinsky. 

Har alltid tyckt om Monets verk (Obs! Jag är inte en konstkännare på något sätt, jag bara tycker om det jag ser ;)) 
Jag fastnade för det något diffusa och färgglada i målningen...
Jag tog och klippte sönder en tvättsvamp och plockade fram några akrylfärger, lagom pastelliga... ;)

 (Claude Monets målning)

Så här blev resultatet:

 image79 (min målning ;))

På en mörklila cardstock har jag duttat med grön, två nyanser av gult, rosa och lila...

Det syns lite otydligt kanske, men sen har jag även stämplat i en svag nyans av rosa ett "Tack" nere i högra hörnet (från InkyWings) samt stämplat olika blommor lite här och var på kortet...
Det var oxå en av tankarna att det skulle vara lite lagom diffust och att man kanske ser saker efter en stund som man inte såg från början - precis som det gäller Monets målningar...

En närbild av högra hörnet:  (Klickbar)

Det är roligt att få experimentera sig fram lite, så här i början - skönt att inte ha några direkta mallar att gå efter utan bara skapa och låta kreativiten flöda och det får bli som det blir... Om det är snyggt och "säljer" vet jag inte - men kul det hade jag! :P 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela