babbalalla

ett miniminicrisscrosscard...

Publicerad 2008-02-26 11:04:45 i Carding,

... oj vilket långt och internationellt ord det blev! ;) Tänkte häromdagen när jag gjorde ett 10*10cm kort, att det borde ju gå och göra ett mindre kort oxå, frågan är bara hur mycket mindre... Nu har jag testat och det går även göra ett 5*5 cm kort, blev precis klar med det innan det skulle vidare till mottagaren! ;)

371174-122

Femman till vänster har jag alltså inte gjort, utan den har jag bara med för att man ska få en uppfattning av kortets storlek...

371174-121

Jag glömde skriva det häromdagen, men jag utgick från instruktionerna som finns: här (dra med pilen över "luckan" så blir länken synlig, en liten miss som blivit när jag gjorde om bloggen tydligen... (tack för tipset syrran!)) Men sen har jag inte gjort exakt likadant... Jag har tex använt endast ett cardstock (enfärgat papper) för jag har inte så många utav samma färg... Sen har jag använt dubbelhäftande tejp (var o köpte mer igår) för att fästa ihop delarna med varandra... Jättekul kort att göra tycker jag, lite pyssligt och små pappersspillbitar kommer till användning!

På det lilla gröna crisscardkortet jag visade häromdagen är Hängeln målad med sk. ProMakers - det är riktigt roligt! Har visst beställt hem ännu mer färger nu! 8) Oppsan, så det kan gå... För att få det lite "flammigt" som det är på hennes oranga jacka använder man sig av en "blender" som löser upp färgen (den är även använd på mössan och vantarna)...

Kommer säkert komma på något mer som jag tänkt berätta, men men... Det kommer väl när det kommer! ;)

ha en bra vecka!

tjing!

Kommentarer

Postat av: Maritha / Dilorf

Publicerad 2008-02-26 13:11:51

Såå fint.. Vilken härlig modell på kort!

Postat av: Karolina

Publicerad 2008-02-26 13:19:15

Vilket härligt kort. Första gången jag ser en sån variant. Måste testa! Tack för inspirationen

Postat av: Veronica

Publicerad 2008-02-26 13:28:27

Åh vad fina!
Såna kort vill jag oxå göra!
Förresten så blir jag jätteinspirerad av din bloggsida, fina färger,texten allt!!
Bra jobbat!
Veronica

Postat av: jezzza

Publicerad 2008-02-26 13:58:32

vad gulligt kort ..
vill med kunna göra sådana:)

Postat av: Eva-Lena

Publicerad 2008-02-26 15:01:34

Jätte fint kort :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-02-26 15:50:49

Vad pilligt men gulligt! =)

Postat av: cattis

Publicerad 2008-02-26 15:52:47

Det var jag som lämnade senaste kommentaren...vet inte vad som hände? =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela