babbalalla

Kortvikning

Publicerad 2011-03-19 18:27:04 i Steg för steg...,

Lovade för ett par veckor sen att jag skulle försöka göra en beskrivning på denna kortvikning, och här kommer en förenklad variant, jag hoppade över cs denna gången, och gjorde kortet direkt av ett dubbelsidigt papper...


fram- och baksida

Här kommer beskrivningen, steg för steg.

1. Skär till ett papper, jag har här skurit det i måttet 19x16 cm, ihopvikt blir då kortet 13x16 cm.



2. Skär sen 3 cm från yttre kanten, längs de korta streckade linjerna, observera att du ej ska skära igenom på mitten vid långsidorna! De långa strecken visar vart du sen ska vika kortet...

Själva "innerkortet" får måttet 13x10



3. Så här ser det ut när du skurit runt kortet (förutom de 3 cm i mitten förstås)



4. Vik, sen kortet längs de långa strecken så att kortet ser ut så här:


 
5. Eller så här:


6. Uppifrån ser kortet ut så här:




Man kan givetvis variera detta kort i storlek, så därför har jag inte skrivit ut något mått i mallen, mitt tips är att du tar ett A4-papper och provar på olika varianter så att du hittar ett format som du trivs med! :) Så gjorde jag!

Nu väntar bara dekorering av kortet, men det får bli en annan gång, för nu är dottern vaken och hon vill ha all min uppmärksamhet... (Så här blev det... )



Lämna gärna en rad om du haft användning av min lilla beskrivning! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela