babbalalla

Hej hopp!

Publicerad 2011-04-09 23:05:52 i Carding,

Har idag gjort ett kort till Essmos tävling då hon blivit DT hos PYHobby, här är skissen: 



Så här blev mitt kort: 



Lite närbilder på kortet: 

      (klickbara bilder)

Jag spegelvände lite grann på skissen, men har nog annars vart rätt "slavisk"... 
 
Har fortsatt min "virkbana" och har på detta kortet virkat den rosa blomman och den gröna "rundeln" bakom rosorna. Har även använt min nya leksak, "Sew Easy" inköpt hos Mollys, runt kanten på det mönstrade pappret... 
Texten har jag gjort genom att skära till en remsa coredination ("tvåfärgad" cardstock) och sen har jag använt min DYMO för att prägla ut bokstäverna "HEJ HOPP", sandpapprade sedan lite lätt på bokstäverna för att få fram den ljusare färgen...
    
 Visst blir man lite glad av detta kort?! :) Härliga våriga färger och det ger en HOPP! ;)


 Ha en fortsatt underbar vårhelg!

Kommentarer

Postat av: essmo

Publicerad 2011-04-10 08:37:13

Hej! Vilket härligt å färgglatt kort! De virkade blommorna är ju så himla läckra!

Tack för att du ville vara med i min lilla tävling,. Ha en härlig dag!

kram Karin/essmo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela