babbalalla

Sjung om studentens...

Publicerad 2008-06-02 22:36:36 i ,

Kort i Fokus så har det idag lagts ut en skiss som Astra gjort. Temat för korten idag var skolavslutning och student. Så här blev mina kort och kommentarer runt om:

Båda studentkorten är inspirerade från skissen, lika på ett sätt men ändå så olika varandra...

Detta kort är till en kille som har hållt på med paintball - så därför tyckte jag att pappret var så passande med allt sitt färgsprakande innehåll! Över studenten så är det stämplat "Grattis till Studenten" med guldstämpel, men det syns lite dåligt. Under stämpeln står namnet på studenten. Knapparna på västen och skjortan, samt "knappen" på studentmössan har fått 3-D lack på sig.

371174-215

Jag gjorde även ett studentkort till en tjej som heter Sara, har stämplat hennes namn med clearstampsalfabet och sedan lagt på 3D-lack på bokstäverna, så de blev lite upphöjda. Textstämpeln över motivet är stämplat direkt på cardstocken. Hennes halsband har fått rosa glitterlim på sig och koftknappen, samt studentmössknappen har oxå fått lite 3D-lack på sig. Samtliga stämplar är färglagda med Promarkers (som vanligt)

371174-212

Ha en skön vecka, återkommer på onsdag med KiFs onsdagsutmaning... Glöm inte att kolla in de andra tjejernas tolkningar! På återseende! :)

Kommentarer

Postat av: Lene Kristensen

Publicerad 2008-06-04 08:04:13

Så jätte härliga kort! Jag blir lite avun när jag ser kort med så dova färger, av någon anledning blir mina alltid färgstarka. *L* Men det är väl så jag är.
Ha en härlig dag!
Kram Lene

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela