babbalalla

Några kort..

Publicerad 2013-09-07 23:11:57 i Carding, DT,

Nu var det ett tag sen sist igen, men idag bjuder jag på inte mindre än tre olika kort... 
 Du finner motiv och texter här
 
 
Första kortet ut är en digistämpel från Apple of my Eye. Har färglagt med DistressMarkers, stansat ut med hjälp av en Spellbinder die (Decorative Labels Eight) och sedan fäst allt på ett mönsterpapper och chalkat kanterna lite...
 
 
 
På detta kort ville jag testa något jag aldrig gjort förut - jag stämplade en gammal favorit på ett mönsterpapper och färglade med DistressMarkers istället för vattenpensel använde jag en tombowblender för att få ut färgen - om du oxå vill pröva - var försiktig! ;) Mönsterpapper är inte så tåligt som akvarellpapper - därav spetsen som täcker ena hörnet! ;) Även texten kommer från Momas, här hittar du den! 
 
 
 
Sist ut ett väldigt enkelt kort, texten hittar du här, sen har jag torrchalkat kanterna, sen duttat med en liten stämpel runt om för att få till "ramen" av snirklar och snurriduttor... Fäst några rosa halvpärlor på en svart cardstock i formatet 10*15 och sen var det klart... tror jag... ;)

Jag beundrar alla som kan dekorera sina kort - jag inser att jag inte kan det... :/ Jag är nog kanske rädd att motivet försvinner om jag har en massa saker runt omkring... Jag får nog öva mig på att dekorera mera!  ;) Har du något du övar dig på?! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela