babbalalla

hohoho...

Publicerad 2009-05-07 22:02:56 i ,

Här händer det inte så mycket.... Men här kommer hursomhelst två kort jag gjort till denna veckans utmaningar på Kort i Fokus, dels forumutmaningen och dels bloggutmaningen. Skynda dig och se vad de andra tjejerna har gjort på de olika ställena och glöm ej att göra några kort till utamaningen du med! ;)



Jag har här använt mig av en stämpel från Landstoken och den är färglagd med hjälp av promarkers. Bokstäverna är utstansade med Bosskuts alfabet Flora Dora. Blomman är urklippt från ett lace cardstock (tror jag att det kallas...) Fäste även några blingblingstenar på kortet. De olika lagren med papper, samt stämpeln sitter på 3D-kuddar för att få lite mer djup i kortet... Någon som blev fikasugen?

Mitt andra kort finns på Kort i Fokus forum och är efter en skiss som ingelapling har gjort, spring in o kolla så kan du få se hur mitt färdiga kort blev här:




Har använt mig av en stämpel från Sarah Kay och färglagt den med ProMarkers i olika färger... Har rivit kanterna runt stämpeln och chalkat de lite och sedan fäst stämpeln med 3D-kuddar för att få lite "rymd" i kortet... Har även använt mig av en bit band samt 6 st blingblingstenar. Jag utgick från skissen, men gjorde en "lightvariant" av den! Då det finns många detaljer att spinna vidare på så är det med stor sannolikhet den skissen används vid ett flertal tillfällen till!

Vi får se när nästa publicering blir, går i väntans tider, så jag tar dagen som den kommer och grejar lite här och där...

På återseende!

Tjingling!

Kommentarer

Postat av: Moma

Publicerad 2009-05-08 12:55:15

Å jag som trodde att du redan hade fått! Rusade hit för att se bilder. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela