babbalalla

Diaperfold/blöjvikningskort...

Publicerad 2009-04-09 10:47:37 i ,

... är veckans forumutmaning på Kif. Där inne på forumet hittar du även fler inspirerande alster av DT-gänget samt en beskrivning hur man går till väga för att vika korten! Jag gjorde två varianter:

Först ett litet "test" som blev så här:



Här skar jag pappret till måttet 20*20cm. Valde att ta det mönstrade pappret "utåt" i vikningen. Dekorerade med lite blommor som fick en liten klick glitterlim i mitten... Det fiffiga med dessa kort är att man kan ju stoppa någon liten grej i "fickan" som blir ex. choklad, presentkort eller... ja - vad som helst kanske?! :)

Mitt andra kort ser ut så här:



Jag skar detta papper i måttet 25*25 cm och vek sedan till kortet. Här valde jag att ta det mönstrade pappret "inåt" i vikningen och använde lite vit "pappersspets" på det gröna nedtill.  Använde mig av det överblivna pappret och stansade ut en flourish från bosskut i grönt som fick bli som en "kvist" och fäste fast detta på 3D-kuddar tillsammans med små vita blommor som fick en rött glitterlim på sig.

Om du blev nyfiken att se hur man viker detta enkla (men läckra) kort, tveka inte att gå in på Kort i Fokus forum och se artikeln och de andra tjejernas alster! Hur läckra som helst!

Önskar dig en riktigt trevlig påsk! På återseende!

Tjingling!

Kommentarer

Postat av: moma

Publicerad 2009-04-09 19:52:08

Så läckert! Ser ju jätteavancerat ut med vikningen!



Hoppas ni får en riktigt skön och härlig vårvarm Påsk!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela