babbalalla

Fickkort!

Publicerad 2008-09-26 18:41:44 i ,

Dagens utmaning på KiF är att göra ett fickkort: så här blev mitt:



När man viker ut kortet så finns det en liten ficka på insidan som man kan stoppa pengar i eller något annat skojsigt!



Text om kortet:
Jag valde att göra ett kort i storleken 10*10 av röd cardstock. Gjorde en enkel variant med endast ett mönstrat papper samt färglade en muffins med hjälp av ProMarkers. En röd knapp fick illustrera ett bär!

På vänster insida klippte jag på fri hand och tejpade i nederkanten, för att sedan vika ihop en sedel att ha i kortfickan. Ett litet smidigt kort att göra och ge bort tillsammans med en blomma kanske, eller varför inte lite hembakade muffinsar?

Hoppas att mina bloggläsare får en riktigt skön sista helg i september!

Tjingeling!

Kommentarer

Postat av: sanna

Publicerad 2008-09-27 14:10:00

Vilket läckert kort du har gjort.

bra idè om sedelfickan. Den kommer jag nog lifta en dag.



kram Sanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela