babbalalla

Blommor, blommor, blommor...

Publicerad 2008-11-17 20:35:43 i ,

Här kommer några kort som jag gjort till KiF, glöm inte att kolla in på de andra tjejernas kort som finns där, sen har KiF även ett forum. Dagens utmaning är att göra kort med blommor på, blommor man gjort själv, eller några i papper, tyg, eller blommor av vilket slag som helst...

Här kommer mina kort, det är lite dålig kvalité på fotona, vår riktiga kamera är paj, men håll till godo:

Valde att göra ett enkelt kort med röd kortbas, lade ziczac bandet som om det vore ett omslagssnöre på ett paket och blomman blev den enda dekorationen i blickfånget. I blommans mitt samt som lite "snöre" har jag använt mig av ståltråd och lite röda pärlor.




Min mans farmor dog i somras och jag tog bland annat hand om några utav hennes gamla ljusmanchetter. Jag tänkte att man kanske kan göra något pyssel med de någon gång. Nu är den gången här smile
Jag letade nu reda på burken där jag lagt de och här kommer mina första ljusmanchettkort... smile



Dessa ljusmanchetter satt ihop till en cirkel mha ståltråd som jag klippte upp - så den gröna pappersstjälken är från orginal. Tycker att blommorna har lite "bollfrans" över sig! smile Stämpeln är från Inkido och jag har stämplat med två olika nyanser av blått.. (Grattis är i lite mörkare blått)



Här är ett annat ljusmanchettkort i formatet 10x15 cm. Kortbasen är brun cardstock och "stjälken" har jag gjort mha 3D-lack och guldpenna. När 3D-lacket hade torkat till "målade" jag den med guldpenna. Blommorna plockades bort från manchetten, och jag gjorde hål i cardstocken och satte blommorna i hålen så att de inte skulle stå ut så mycket från kortet... Stämplade sen ett litet "Tack" även det i guld, förstås! ;)

På onsdag kommer det en ny utmaning, välkommen åter då! :)

Kommentarer

Postat av: Lisbet

Publicerad 2008-11-18 15:34:44

Hej hallo!



Tisdag kändes som en bra dag för en blogrunda. Hoppas allt är gott med dig och att du börjar ladda för första advent.



Underbart samstämda och enkla kort - Jag gillar dem. LÄnge sedan jag såg dig. Hoppas allt är bra med dig och de dina.



Jag har gjort en kalender till ett projekt, med det menar jag att jag tillverkat en liten svensk med en bild för varje månad och med röda söndagar. Den är enkel men funktionsduglig. Du kan hämta hem den från min och systers blog. Det ligger med ett a4-blad med alla månaderna (bara att skriva ut – klippa och använda) samt en png-fil för varje månad.

Du hittar den på;

www.articsisters.blogspot.com



Skriv gärna en kommentar så blir vi glada.

Postat av: Marie/bat3

Publicerad 2008-11-26 00:41:15

Snygg effekt det blev med 3D-lacket, stammen flyter iväg som stearin.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela