babbalalla

Bidrag till kort-DT hos Katscrap...

Publicerad 2008-03-06 08:32:41 i Carding,

Nu är det avgjort vem som blev kort-DT¨hos Katscrap så nu tänkte jag visa vad jag skickade in för bidrag... (det blev förstås/alltså inte jag :P)

Först ut kommer ett kort som gjordes efter en skiss som Jeja gjort och så här blev resultatet:

371174-161


                                                

Kortet har nu landat hos mitt lilla brorsbarn som föddes i för ett par veckor sedan. Ett stort GRATTIS till den lilla familjen!!

Sen två kort då man skulle använda minst två st. stämplar från Katscraps sortiment:

371174-162

detta kort är utformat som en dörr, tyckte det passade bra med tanke på textstämpeln...

371174-163

 
Här har jag använt skalpellen flitigt när jag skurit runt och i ramen.. Har ännu inte satt fast någon text, men jag funderar på något i stil med "En får tacka!" eller som jag såg en annan skrivit: Du är bääääääst! Den var fyndig tyckte jag!! :)

Sist ut skickade jag med detta kort, som var mitt första crisscrosskort... Jag har gjort iordning en "Steg för steg"-beskrivning, se i listan till höger...

371174-165



Japp, detta var mina bidrag! :)

Kommentarer

Postat av: TinaStina

Publicerad 2008-03-06 19:05:38

Så jäkla snyggt! Varför vann du inte??? "Dörr-kortet" var ju hur coolt som helst och med underbara färger. Och fårkortet, vilket jobb att skära ut allt det! Jättesnyggt! Och så älskar jag det översta, färgerna, layouten och allt. Men vad är det för stämpel? Den är bara så söt! Dina criss-cross-kort står alltid i en klass för sig :-)

Kram!

Postat av: Ann-Marie

Publicerad 2008-03-07 08:11:10

Ja du jag håller med TinaStina om att du borde vunnit, nu har jag i och för sej inte sett de andras saker men ändå, jag tycker dina var så fina!!!På det igen!!!

Postat av: Ingela

Publicerad 2008-03-07 17:10:58

Synd att du inte fick bli DT men korten är iaf mycket snygga. Snacka om att vara tålmodig med skalpellen. Om du är lite nyfiken så har jag lagt upp några cc kort i min blogg efter din beskrivning.
Ha en skön helg
mvh Ingela G

Postat av: moma

Publicerad 2008-03-14 09:54:23

Jag sitter här och undrar hur jag missat ditt får-kort! Den är ju helt underbar, fast det är de andra med.

Postat av: NetteR

Publicerad 2008-03-14 18:48:03

JÄTTEFINA kort!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela