babbalalla

Tjolahopp!

Publicerad 2008-02-04 16:22:05 i ,

Jag överlevde, så nu kan ni andas ut...

Min gallblåsa är nu bortopererad och hänvisad till organiskt avfall! ;)

Jag är uppe på benen igen någorlunda iaf, gör ont och stretar och kliar i ärren bara, men vad gör det om jag kan slippa de jobbiga smärtorna, kramperna och kräkningarna som förföljde mig i somras! Skulle nästan vilja ta och kasta gallblåsan på den läkare som sa "det är bara att du undviker paprika och har koll på vad du äter" eller den andra läkaren som jag träffade när jag åkte in akut efter att inte fått behålla maten på ett par dagar som sa "Jaha, är du nu här igen"... Men jag fick inte med mig gallblåsan hem, så jag får lov att låta bli det... hahahahaha 

Gallblåsan var inflammerad syntes det (jag såg det inte för jag var ju nedsövd och befann mig i lullilull-landet) och operationen tog längre tid än beräknat (3 h). Jag fick stanna kvar över natten för observation och göra en lungröntgen, då de var rädda att de kommit åt den och skadat den... Det gör fortfarande lite ont att andas djupt - men det går väl över så småningom...

Så nu ska jag skicka iväg detta "onödigt vetande" - men sånt är mycket i livet! ;)

Kommentarer

Postat av: Katja

Publicerad 2008-02-08 16:59:35

Hej!

Huuu din stackare med gallbesvär. Här är en till som vet hur de anfallen är. Jag kröp på golvet när det var som värst. Inflammerad gallblåsa och stenar som köttbullar resulterade i en op för snart 3 år sen...Tänk vilken känsla när man kunde äta normalt igen.
Skönt att allt gick bra.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela