babbalalla

Färglagt med chalks...

Publicerad 2008-04-15 19:31:03 i Carding,


371174-175

Under mässan i Gbg stod jag och tittade på hur man mha vattenstämpel och chalks kunde färglägga stämpelmotiven. När jag kom så testade jag lite på egen hand men några nyinköpta torrchalks. Här en fjäril (som jag fått i en RAK av Lisbet för ett tag sen. Har stämplat flera fjärilar med vattenstämpel, duttat med chalks på motiven och sedan använt lite stickles (glitterlim).

371174-176

Här har jag provat att använda två olika färger på chalksen (ljusare i mitten). Har stämplat "Tack" med vattenstämpel till höger om tulpanen, vilket inte syns så mycket... ;)

Ha det gott, nu ska här pluggas...

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2008-04-15 22:54:57

Hej hej!
Är en bloggare som hittat in till din sida och vill bara säga vilka fina kort! Har själv lärt mig om chalk! Var på mässan i GBG o såg det! Det är spännande och testa! Du har gjort jättefina kort!
KRAM Birgitta

Postat av: Midalina

Publicerad 2008-04-16 12:01:09

Hej igen

Nu är det lite vettigare tid på dygnet och klarare i skallen...om du vill se hur resten av crisscrossen ser ut så finns det utlagt nu tillsammans med länk till din sida så fler kan få se hur man gör. Kanske lite sent att fråga nu men är det OK att länka till dig? Tar bort på en gång annars. //Maria

Postat av: Cecilia

Publicerad 2008-04-16 14:04:34

det blev jättefint med vattenstämpeln.riktigt tjusigt..och så är det ju en fjäril ..gillar ju de

Postat av: Lotta/ FruH

Publicerad 2008-04-16 19:26:48

Vad fint det blev med chalkning, vi stod med och kikade på det - vi kanske var där samtidigt!
Måste prova detta, helfräscha resultat!
Plugga lugnt!
Kram,
Lotta/ FruH

Postat av: Yvonne

Publicerad 2008-04-16 21:46:11

Härliga kort, kul med vattenstämpel!

Plugga på!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela